Προγράμματα
Δημιουργικότητα & Εξέλιξη
Πρώιμη παρέμβαση
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε παιδιά ηλικιών 0-5 ετών. Οι ομάδες αποτελούνται από 5 έως 6 παιδιά. Το πρόγραμμα βασίζεται στις Αρχές της Πειραματικής και Εφαρμοσμένης Ανάλυσης Συμπεριφοράς. Το πρόγραμμα είναι πρωινό, πενθήμερο και απαρτίζεται από ομάδα θεραπευτών (λογοθεραπευτή, εργοθεραπευτή, ειδικό παιδαγωγό, παιδοψυχίατρο), ενώ όλες οι υπηρεσίες του καλύπτονται από ασφαλιστικά ταμεία.
Με τον όρο πρώιμη παρέμβαση εννοούμε το σύνολο των υπηρεσιών οι οποίες προσφέρονται σε παιδιά 0-5 ετών με ή χωρίς διάγνωση, τα οποία δεν έχουν κατακτήσει τα αναπτυξιακά ορόσημα της ηλικίας τους. Στο κέντρο μας με βάση την επιστήμη της Πειραματικής και Εφαρμοσμένης Ανάλυσης της Συμπεριφοράς και μέσω πρακτικών- βιωματικών παρεμβάσεων, παρέχουμε ένα ολιστικό πρόγραμμα εκπαίδευσης σε βρέφη και νήπια με σκοπό την καλύτερη δυνατή εξέλιξη τους σε όλους τους τομείς ανάπτυξης (γνωστικό, κινητικό, γλωσσικό, κοινωνικό- συναισθηματικό).
Στο επίκεντρο των υπηρεσιών μας βρίσκεται η οικογένεια και το ευρύτερο πλαίσιο του παιδιού (σχολείο, αθλητικές δραστηριότητες κ.α), τους οποίους ενημερώνουμε και εκπαιδεύουμε με σκοπό την καλύτερη δυνατή εξέλιξη του παιδιού. Αυτό το ονομάζουμε πλαισίωση και είναι μια σημαντική υπηρεσία που προσφέρουμε κυρίως σε παιδιά τα οποία φοιτούν παράλληλα με το δικό μας πρωινό πρόγραμμα και σε βρεφονηπιακούς σταθμούς. Ο τελικός στόχος είναι η αποκατάσταση τυχόν δυσκολιών και η πλήρης ένταξη του στο σχολικό πλαίσιο. Για το λόγο αυτό οι μαθητές μας συχνά παρακολουθούν καθημερινό, εντατικό πρόγραμμα πρώιμης παρέμβασης αρχικά στο κέντρο μας και έπειτα με υποστήριξη συνεχίζουν τις υπόλοιπες ώρες στον αντίστοιχο βρεφονηπιακό σταθμό που φοιτούν (μορφή Κέντρου Ημέρας). Εμείς παρέχουμε ενημέρωση, συμβουλευτική, εκπαίδευση, υποστήριξη σε κάθε σχολικό πλαίσιο και έτσι μέσα σε ένα κλίμα συνεργασίας καταφέρνουμε την καλύτερη δυνατή εξέλιξη του παιδιού.
Εργοθεραπεία
Η Εργοθεραπεία είναι η επιστήμη που ασχολείται με τις δεξιότητες καθημερινής ζωής, αυτονομίας και κινητικού συντονισμού, τις γραφοκινητικές δεξιότητες και τις ψυχοκοινωνικές, τις δεξιότητες παιχνιδιού και οπτικής αντίληψης. Επίσης εφαρμόζεται παρέμβαση αισθητηριακής ολοκλήρωσης.
Η Εργοθεραπεία προτείνεται σε περιπτώσεις όπου το παιδί δυσκολεύεται να διατηρήσει την προσοχή του, να ακολουθήσει οδηγίες, να κάνει δραστηριότητες που περιλαμβάνουν τρέξιμο, άλματα, ισορροπία και συντονισμό. Ακόμη αφορά περιπτώσεις όπου το παιδί δυσκολεύεται με την αυτονομία στου τομείς ένδυσης/ απόδυσης, της τουαλέτας και του μπάνιου. Επίσης όταν το παιδί δυσκολεύεται να παίξει με συνομηλίκους, να κατασκευάσει παζλ, πύργους, κ.α., να πιάσει λειτουργικά το μολύβι, να ζωγραφίσει κάποιο σχέδιο ή να χρωματίσει μέσα στα όρια των πλαισίων. Επιπλέον η Εργοθεραπεία προτείνεται σε παιδιά που εμφανίζουν υψηλή κινητικότητα σε όλα τα περιβάλλοντα, είναι αδέξια στις κινήσεις τους και συχνά πέφτουν και όταν δυσκολεύονται με την γραφή.
Τα προγράμματα εργοθεραπείας πραγματοποιούνται σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο αισθητηριακής ολοκλήρωσης ή σε εξωτερικό χώρο όταν αυτό είναι απαραίτητο, είναι ατομικά ή δυαδικά και διαρκούν πενήντα λεπτά. Κάθε πρόγραμμα ξεκινάει με την καταγραφή ιστορικού του παιδιού από τους γονείς. Έπειτα ακολουθεί από τον/την εργοθεραπευτή/τρια άτυπη αξιολόγηση για τις δεξιότητες του παιδιού, για την οποία ενημερώνονται πλήρως οι γονείς και στην συνέχεια ξεκινάει η εργοθεραπευτική παρέμβαση.
Ομαδικές δραστηριότητες
Όλες οι ομαδικές δραστηριότητες είναι ολιγομελείς και δομημένες από εξειδικευμένο εκπαιδευτικό προσωπικό. Κατά την διάρκεια των ομάδων γίνεται λεπτομερής παρατήρηση για την εξέλιξη του κάθε παιδιού και παρέχεται αναλυτική ενημέρωση των γονέων όταν αυτό χρειάζεται. Η οργάνωση κάθε ομαδικού προγράμματος διαμορφώνεται ανάλογα με τις ανάγκες των παιδιών και με στόχο την ατομική τους εξέλιξη μέσα στο σύνολο.
Βήματα για τη Ζωή: Η ομάδα «Βήματα για τη ζωή» είναι ομάδα ψυχικής υγείας για παιδιά. Απευθύνεται σε παιδιά και εφήβους από 4-15 ετών και διεξάγεται εβδομαδιαία σε διάρκεια εξήντα λεπτών. Οι ομάδες διαμορφώνονται σύμφωνα με την συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών, με σκοπό να ενισχυθούν η ψυχική ανθεκτικότητα, η κριτική σκέψη, οι ατομικές και κοινωνικές δεξιότητες, η συμπεριφορά και η σχολική επίδοση των παιδιών. Το πρόγραμμα διαμορφώνεται και υλοποιείται από Σύμβουλο Ψυχικής Υγείας.
Θεατρική Αγωγή: Η ομάδα θεατρικής αγωγής απευθύνεται σε παιδιά και εφήβους από 3-13 ετών. Υπάρχουν τμήματα προσχολικής ηλικίας, πρώτων τάξεων Δημοτικού, προεφηβικά και εφηβικά. Η διάρκεια του προγράμματος είναι ενενήντα λεπτά και διεξάγεται εβδομαδιαίως. Σε αυτό το πρόγραμμα τα παιδιά ενισχύουν την ομαδικότητά τους, τις κοινωνικές δεξιότητες, τον λόγο τους, την κίνηση, την έκφραση, την φαντασία, τον αλληλοσεβασμό και την δημιουργικότητα.
Ιστορία της Τέχνης: Η ομάδα «Ιστορία της Τέχνης» είναι ομάδα εικαστικών για παιδιά από 5-13 ετών. Η διάρκεια του προγράμματος είναι ενενήντα λεπτά και διεξάγεται εβδομαδιαίως. Δημιουργούνται τμήματα προσχολικής ηλικίας, πρώτων τάξεων Δημοτικού και προεφηβικά. Σε αυτό το πρόγραμμα τα παιδιά ενισχύουν την δημιουργικότητά τους, την φαντασία, την λεπτή κινητικότητα, την αντίληψη τους ως προς τον χώρο, την Τέχνη και έρχονται σε επαφή με διαφορετικές τεχνικές ζωγραφικής και δημιουργίας.
Παιχνιδίσματα: Η ομάδα «Παιχνιδίσματα» είναι μια δραστηριότητα messy play. Τα παιδία έρχονται σε επαφή με φυσικά και βρώσιμα υλικά, όπου μέσα από την ενασχόληση τους με αυτά ενισχύουν την συνεργασία, τον γνωστικό τομέα, την αισθητηριακή ολοκλήρωση και άλλες δεξιότητες. Το πρόγραμμα απευθύνεται σε παιδιά 3-5 ετών και διεξάγεται δύο φορές την εβδομάδα σε διάρκεια ενενήντα λεπτών τη κάθε φορά.
Βρεφικό τμήμα: Η συγκεκριμένη δραστηριότητα απευθύνεται σε βρέφη από 8 μηνών - 2 ετών και διεξάγεται με την συνεργασία των γονέων. Δημιουργούνται απλές δραστηριότητες με φυσικά και βρώσιμα υλικά, με τα οποία τα παιδιά ενισχύουν τις δεξιότητές τους και την αισθητηριακή ολοκλήρωση. Το πρόγραμμα υλοποιείται δύο φορές την εβδομάδα σε διάρκεια εξήντα λεπτών την κάθε φορά.
Διαθεματική Εκπαίδευση: Η Διαθεματική εκπαίδευση είναι μια διδακτική μέθοδος, η οποία βασίζεται σε ένα διδακτικό θέμα και διακλαδίζεται σε διάφορες επιστήμες. Η Διαθεματική εκπαίδευση είναι μία γραμμή που ενώνει διαφορετικές περιοχές γνώσης, με βάση ένα συγκεκριμένο θέμα και μέσα από αυτό διδάσκονται τα μαθηματικά, η γραμματική, η φυσική, τα εικαστικά, η μουσική, το θέατρο αλλά και κάθε άλλη επιστήμη που σχετίζεται με το θέμα.
Σύμφωνα με τη θεωρία της Ολότητας, οι άνθρωποι ολοκληρώνουν τις δομές της νόησής τους μέσα από την καλλιέργεια της δεξιότητας να αντιλαμβάνονται τα οργανωμένα σύνολα. Όταν η μάθηση παρουσιάζεται μέσα σε μια ενιαία ολότητα τότε στο παιδί η γνώση έχει διαφορετική έκβαση. Ταυτίζεται με τον ψυχικό κόσμο του παιδιού που είναι ενιαίος και αδιαίρετος.
Το πρόγραμμα αυτό παρέχεται σε παιδιά ηλικίας 4-13 ετών, σε ατομικό επίπεδο και σε ομάδες των δύο- τεσσάρων παιδιών ίδιας ηλικίας. Λειτουργεί, ακόμη, ενισχυτικά προς την εγκύκλια εκπαίδευση και τη σχολική ύλη μαθημάτων.
-
Στο πρώτο μέρος αναπτύσσεται το θέμα, με βάση τις θετικές και θεωρητικές επιστήμες. Συγκεκριμένα τα παιδιά θα ασχοληθούν με το θέμα μέσα από τα μαθηματικά, τη φυσική, τη γραμματική, την ιστορία, το γραπτό λόγο, τη γεωγραφία, κ.α.
-
Στο δεύτερο μέρος αναπτύσσεται το θέμα, που έχει επιλεχθεί, με βάση τις επιστήμες της Τέχνης. Συγκεκριμένα τα παιδιά θα γνωρίσουν το θέμα μέσα από την μουσική, το θέατρο, τα εικαστικά, τον κινηματογράφο, το χορό, κ.α.
Λογοθεραπεία
Η Λογοθεραπεία είναι η επιστήμη που ασχολείται με τις διαταραχές λόγου, ομιλίας, σίτισης και κατάποσης. Σκοπός αυτής της επιστήμης είναι η ανάπτυξη της εξωλεκτικής και λεκτικής επικοινωνίας, της ορθής φωνής και ομιλίας, καθώς και της παραγωγής λόγου.
Τα προγράμματα λογοθεραπείας μπορεί να είναι ατομικά ή δυαδικά και διαρκούν πενήντα λεπτά. Κάθε πρόγραμμα ξεκινάει με την καταγραφή ιστορικού του παιδιού από τους γονείς. Έπειτα ακολουθεί από τον/την λογοθεραπευτή/τρια άτυπη αξιολόγηση για τις δεξιότητες του παιδιού, για την οποία ενημερώνονται πλήρως οι γονείς και στην συνέχεια ξεκινάει η λογοθεραπευτική παρέμβαση.
Ειδική διαπαιδαγώγηση
Το πρόγραμμα Ειδικής Διαπαιδαγώγησης απευθύνεται σε παιδιά και εφήβους με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας, Νοητική Υστέρηση, Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος, Μαθησιακές Δυσκολίες και Ψυχοκινητική Καθυστέρηση. Επίσης αφορά περιπτώσεις παιδιών που εμφανίζουν δυσκολίες κατανόησης, οργάνωσης και εκμάθησης σχολικών και μη γνώσεων.
Το πρόγραμμα Ειδικής Διαπαιδαγώγησης συντελεί στην οριοθέτηση της συμπεριφοράς, στην ανάπτυξη και βελτίωση της επικοινωνίας, στη κοινωνική προσαρμογή, στη διαχείριση συναισθήματος, στην ανάπτυξη δεξιοτήτων παιχνιδιού και ελεύθερου χρόνου, στην ενίσχυση γνωστικών δεξιοτήτων, στην οργάνωση της καθημερινότητας και της σχολικής μελέτης, καθώς και στην ενίσχυση της αυτονομίας του παιδιού σε σχέση με την καθημερινότητά του και την σχολική μελέτη.
Τα προγράμματα ειδικής διαπαιδαγώγησης είναι ατομικά ή δυαδικά και διαρκούν πενήντα λεπτά. Κάθε πρόγραμμα ξεκινάει με την καταγραφή ιστορικού του παιδιού από τους γονείς. Έπειτα ακολουθεί από τον/την ειδικό παιδαγωγό άτυπη αξιολόγηση για τις δεξιότητες του παιδιού, για την οποία ενημερώνονται πλήρως οι γονείς και στην συνέχεια ξεκινάει η παρέμβαση.
Ψυχολογική υποστήριξη
Ψυχοθεραπευτική Παρέμβαση σε Παιδιά & Εφήβους:
Αφορά την ψυχολογική υποστήριξη σε παιδιά κι εφήβους που δείχνουν αδυναμία στην έκφραση και επεξεργασία συναισθημάτων καθώς και την διαχείριση - αντιμετώπιση δυσκολιών. Πολλά παιδιά και έφηβοι εμφανίζουν χαμηλή αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση, αναπτύσσουν αρνητική εικόνα τόσο για τον εαυτό τους όσο και για τον κόσμο γύρω τους, γίνονται θύματα σχολικού εκφοβισμού, αναπτύσσουν φοβίες, ελλιπή κοινωνικότητα, μαθησιακές δυσκολίες, διατροφικές διαταραχές, δυσκολίες στον ύπνο αλλά και σε άλλες καταστάσεις που περικλείουν την καθημερινότητά τους, άγχος, στενοχώρια, θλίψη, κατάθλιψη και πολλά άλλα! Μέσα σ’ένα ψυχοθεραπευτικό πλαίσιο με πρωταρχικό στόχο να νιώθει το παιδί πραγματική - αυθεντική ασφάλεια και αποδοχή να εκφραστεί είτε μέσω συζήτησης είτε μέσω του παιχνιδιού δίνεται η ώθηση για να έρθει σε επαφή να επεξεργαστεί και να μπορέσει να διαχειριστεί τις σκέψεις του, τα συναισθήματά του, τις συμπεριφορές του αλλά και το περιβάλλον του, το οποίο κατέχει καθοριστικό ρόλο στην πορεία της προόδου του!
Εκπαιδευτική Γονέων:
Ομάδα για γονείς που πραγματοποιείται μια φορά την εβδομάδα για 90 λεπτά. Σε αυτή την ομάδα αναλύονται, συζητούνται και εξηγούνται ζητήματα που απασχολούν τους γονείς σχετικά με την καθημερινότητα, την ανάπτυξη και την εκπαίδευση των παιδιών. Αναφέρονται παραδείγματα για κάθε επίλυση ζητήματος και θέτονται οι απορίες του κάθε γονέα.
Σεμινάρια για γονείς:
Η διεξαγωγή συζήτησης με στόχο την επίλυση προβληματισμών που απασχολούν τόσο γονείς, όσο και εκπαιδευτικούς, για θέματα τα οποία σχετίζονται με την ανάπτυξη και την εξέλιξη των παιδιών. Καταρτισμένοι ειδικοί αναλύουν και συμβουλεύουν κάθε ενδιαφερόμενο. Τα θέματα βασίζονται στους προβληματισμούς των γονέων και όταν αυτό είναι εφικτό, δίνεται οργανωμένο υλικό για χρήση στο σπίτι.
Τα Σεμινάρια πραγματοποιούνται σε καθορισμένες ημερομηνίες οι οποίες ανακοινώνονται από το κέντρο μας. Τα θέματα βασίζονται στους προβληματισμούς των γονέων.
Συμβουλευτική Γονέων:
Είναι μια δυναμική κι αξιοσημείωτη διαδικασία κατά την οποία παρέχεται από την πλευρά του ψυχοθεραπευτή/παιδοψυχολόγου βοήθεια και στήριξη σχετικά με την αναγνώριση, αποδοχή και αντιμετώπιση των δυσκολιών του παιδιού. Δεν γίνεται με σκοπό απλώς και μόνο να είναι ενήμεροι οι γονείς για την πρόοδο του παιδιού και να επισημανθούν λάθη ασκώντας κριτική. Με πνεύμα ειλικρίνειας, ελευθερίας, εμπιστοσύνης και αξιοπιστίας γονείς και ψυχοθεραπευτής συνεργάζονται ώστε οι γονείς να λάβουν την κατάλληλη καθοδήγηση που θα βοηθήσει τόσο το παιδί όσο και τους ίδιους να κατανοήσουν τις δυσκολίες που υπάρχουν, γιατί γίνονται όσα τους δυσκολεύουν και πώς μπορούν να στηρίξουν το παιδί αλλά και τους ίδιους προς μια ουσιαστική αντιμετώπιση όσων τους οδήγησαν να αναζητήσουν βοήθεια. Μέσω της διαδικασίας αυτής, επιτυγχάνεται η ενθάρρυνση ενός θετικούς κλίματος μέσα στην οικογένεια, μείωση των εντάσεων και συγκρούσεων, καλύτερες ενδο-οικογενειακές σχέσεις, ελεύθερη κι αποτελεσματική έκφραση των συναισθημάτων, αλληλοσεβασμός, αποδοχή διαφορετικότητας κι ένας περισσότερο αποτελεσματικός τρόπος επικοινωνίας μεταξύ όλων των μελών στην οικογένεια.